Wednesday, September 3, 2008

Ugyintezesek

Szallas - Ez teszi ki eletem nagy reszet. A jelenlegi lakasunk szept 30ig van, a foberlo irt egy igazolast, hogy nala lakunk. Ezzel el tudtunk menni a control des habitantsba, ahol potom 95frankert adnak majd egy rezidenszi permitet, amivel majd lehet hivatalosan lakast berelni (Svajc nem Eu). Ezt egy honap mulvara igertek, de Jurajnak pl 3 volt es allitolag masnak 6. Holnap bemegyunk kerni egy igazolast arrol, hogy keszul a permit, ezzel es egy kezessel mar tobbnyire lehet lakast berelni allitolag. Egyebkent mar ezerrel keresunk, Rado kinezi a lakast a netrol, aztan en felhivom a kozpontot, kicsong, felveszik, bediktalom a szamot, amit hivni akarok, kicsong, felveszik, megmondjak, hogy kivel kell egyeztetni mikor megyunk megnezni, leirom, felhivom a kozpontot, kicsong, felveszik, bediktalom a szamot... Egyszoval a haromjegyu szamok mar nagyon jol mennek svajciul (pl kátrszantnönantszenk).

Egyetem - A diakkartyank szept 20 korul varhato, addig egy visitor cardunk van, ami csak arra jo, hogy szombaton kinyissa az ajtot. Ha a diak elkeszul, akkor vegre megnyilik minden kapu, kedvezmeny a menzan (10.5 helyett 8 a vegamenu, ami a legolcsobb elerheto meleg etelnek tunik a kantonban), a bankban megnyithatjuk a diakszamlat (a net szerint ugyanis meg nem vagyunk azok, ahhoz elobb be kell iratkoznunk - a diakunkkal) es felaru lesz a kozlekedes, bar ma az egy napra ingyen berelheto biciklivel jottunk a netes idojaras szerint tobb napja tarto eso ellenere (igazabol mindig sut a nap). Szinten varjuk a vasuti kedvezmenyre jogosito kartyank.

Egyeb - Mobiltelefonhoz kell permit, ha elofizetesest akarok (ahhoz adnak mobilt, az enyem meg nem kartyafuggetlen es amugy is rozoga), tehat ez is varat meg magara. Egeszsegbiztositast talan holnap megyunk kotni (ha 2500 frank alatt mindent fizet maganak az ember, akkor csak 200 havonta, valszeg ez lesz, mert baleset ellen ugyis az egyetem biztosit, orvoshoz meg ritkan szandekszom menni). Azutan mar csak a fizetest kene tudni, hogy hova utaltatom, mert ahhoz kell bankszamlaszam, amit nem akart ugy megnyitni a no, hogy egy honap utan atallunk diakra, mert az nekik dupla mnka. Szoval asszem az lesz, hogy holnap nyitok egy simat es aztan egy honap mulva szolok, hogy atallnek.

4 comments:

pb said...

kanton vagy kantin? csak hogy egy igen jelentos kerdest foltegyek

dom said...

ja, en is gondoltam ra, hogy vki azt hiheti, hogy csak elirtam.

strwb said...

sztem a postbol kiderul jurij miert lett vega es fogyott 50 kilot...

strwb said...

hehe, pedig el se olvastam a legfrisebbet. okos vagyok